Jakie mamy produkty bogate w magnez?

Magnez to taki mikroelement, który bierze udział w ponad połowie wszystkich działań, które odbywają się w naszym organizmie każdego dnia. To wyraźnie pokazuje jak ważnym elementem jest ten pierwiastek. Jego wszelkie niedobory mogą okazać się bardzo problemowe i przynieść wiele kłopotów. W związku z tym powinniśmy dostarczać odpowiednią ilość tego pierwiastka do organizmu. Stawiać należy w głównej mierze na posiłki, w których magnezu będziemy mieli w odpowiedniej ilości. Dopiero w drugiej kolejności można sięgać po różne suplementy diety z magnezem. Jeśli interesują nas produkty bogate w magnez wybór jest naprawdę szeroki, gdyż jest wiele spożywczych elementów, w których mamy dużo magnezu. Przede wszystkim królem polowania będą tutaj pestki z dyni, w których ilość magnezu jest bardzo dużą. Znajdziemy tam aż prawie 550 mg magnezu na 100 gram produktu. Pestki są oczywiście lekkie, ale można je dodawać do różnych posiłków i zmieniać nimi niezdrowe chipsy. Duża ilość magnezu znajduje się również w otrębach pszennych. Nie jest to oczywiście taki produkt, który możemy jadać całymi garściami jak pestki z dyni, ale po łyżce można swobodnie dodawać do posiłków i będzie to na pewno bardzo zdrowy dodatek. A mamy tam również prawie 500 mg magnezu na 100g. Zdrowe jest także naturalne kakao nierozpuszczalne, które ma około 450 mg magnezu na 100 g. Jako świetny dodatek do posiłków nadają się również zarodki pszenne, w których mamy ponad 300 mg magnezu na 100 g. Można je swobodnie dodawać do posiłków, sałatek czy surówek. Jako zamiennik dla śmieciowych przekąsek doskonałe będą migdały, które są niezwykle zdrowe, a przy tym maja również prawie 300 mg magnezu na 100 g produktu. Na uwagę zasługuje również kasza gryczana oraz soja. Oba te produkty mają prawie 220 mg magnezu na 100 i wiele innych zdrowych elementów, w tym dużą ilość białka. Jeśli chcemy mieć więcej magnezu możemy również wybrać białą fasolę. Na pewno dużym pocieszeniem dla miłośników słodyczy będzie fakt, że duża ilość magnezu znajduje się również w czekoladzie. Przede wszystkim w gorzkiej czekoladzie, gdzie mamy prawie 170 mg magnezu na 100g. Dawka ta jest prawie dwa razy większa niż w przypadku czekolady mlecznej czy z orzechami. Dlatego jeśli już lepiej wybrać gorzką czekoladę. Na uwagę zasługują także orzechy pistacjowe oraz laskowe, w których mamy ponad 100 mg magnezu na 100 g i wiele innych zdrowych mikroelementów. Na koniec również zdrowe i cenne płatki owsiane, gdzie także mamy prawie 130 mg magnezu na 100 g. Ten krótki przegląd pokazuje jakie mamy produkty bogate w magnez i które warto spożywać, gdy pojawiają się niedobory.

Dodaj komentarz